Epilepsiforum

Välkommen! Här kan du diskutera alla aspekter rörande epilepsi.Alla kan läsa i trådarna men för att diskutera och svara på inlägg måste du bli medlem. Då får du även tillgång till medlemsdelen.Forumet är oberoende.
Aktuellt datum och tid: 4 september 2010 kl 21:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Lamictal och sömnsvårigheter - sömntabletter?
InläggPostat: 8 juli 2010 kl 21:46 

Hej alla!

Min son är 8 nu och har haft ep i två år. Han tar Lamictal och det funkar riktigt bra, han har inte anfall mer än ett par gånger i månaden och de är betydligt lindrigare än i början.

Det som däremot är trist är att han har problem med sömnen. Dels har han ibland svårt att somna in men framför allt sover han dåligt under natten, han vaknar ofta en gång i timmen enligt honom själv, och det tror jag stämmer. Jag tror att detta är en biverkning av Lamictalen (1 av 10 har den biverkningen enl. FASS).

Så jag undrar om nån därute har erfarenhet av Lamictal och sömnproblem och vad man eventuellt kan göra åt det? Melatonin och ep verkar inte vara nån bra kombination men finns det andra alternativ, receptbelagda sömntabletter t.ex?

Även om jag är tveksam till att ge det till ett barn så börjar det gå så långt att vi måste göra nåt åt sonens problem och eftersom Lamictalen tar bort anfallen så pass bra vill jag inte gärna röra den.

/Stefan

Inläggsrubrik: Re: Lamictal och sömnsvårigheter - sömntabletter?
InläggPostat: 9 juli 2010 kl 20:13 

Min dotter har haft svårigheter med att somna och jag pratade med hennes läkare om det. Han sa att många av hans patienter har melatonin och att det brukar fungera jättebra. Vi märker ingen skillnad med anfallen, men hon kommer mycket snabbare till ro! Där är det stor skillnad. Så prata med läkaren om detta.

Inläggsrubrik: Re: Lamictal och sömnsvårigheter - sömntabletter?
InläggPostat: 10 juli 2010 kl 19:37 

OK, tack!

Jag kollar med läkaren nästa gång. Vore jätteskönt att få sömnen att funka!

/Stefan

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]