Epilepsiforum

Välkommen! Här kan du diskutera alla aspekter rörande epilepsi.Alla kan läsa i trådarna men för att diskutera och svara på inlägg måste du bli medlem. Då får du även tillgång till medlemsdelen.Forumet är oberoende.
Aktuellt datum och tid: 4 september 2010 kl 21:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jobba heltid
InläggPostat: 10 juni 2010 kl 08:27 

Hej alla vänner!
Har ju nyss fått diagnosen så jag har 1000 frågor :oops: . Just nu känner jag mig orolig att jag inte ska klarar av mitt jobb. Jobbar som tandsköterska vilket är stressigt och kräver mycket arbete med planering osv. Tankeverksamheten går på halvfart och koncentrationen är inte på topp. Undrar om det kommer att vara så här trögt jämt eller? Kan man bli som förut?? Anfallen har minskat och har "bara! frånvaroattacker kvar några gånger i veckan. Knaprar Keppra. :| ska börja halvtid på måndag på jobbet. Längtar tillbaka men är rädd samtidigt.........Är det någon här som jobbar heltid? Det är ju mitt mål just nu att jag ska klarar heltid. Mycket pga ekonomin. :|
Ta hand om er!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Jobba heltid
InläggPostat: 18 augusti 2010 kl 11:32 

Jag jobbar heltid på ett behandlings hem nu i sommar och det har funkat bra. Men visst finns det dagar då jag skulle behövt gå hem och vilat mig. Men eftersom jag enbart jobbar i sommar så kan man ju inte bara gå hem.

Du ska ju självklart berätta för dina jobbarkompisar att du har EP och speciellt för din chef så att de vet om det.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Jobba heltid
InläggPostat: 22 augusti 2010 kl 13:11 

Jag fick epilepsi för 3 år sedan, jag äter Keppra och har arbetat heltid i mer än 18 månader. Personligen så gick jag ganska fort från 50-75% men steget upp till 100% tog mer än 6 månader. Nu är det givetvis personligt efter vilken epilepsi man har, hur ofta man får anfall, hur starka biverkningarna är samt vad man har för slags jobb.

Nu hade jag iof en rehabilitering efter operation som gjorde att allt tog extra lång tid. För att svara på din fråga så finns det epileptiker som jobbar 100% och klarar det alldeles utmärkt så vem vet, du kanske är en av dem.

Lycka till

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]