|
Hej!
Jag känner igen mig i det mesta du skriver... Min son är nu 3,5 år och har haft epilepsi sen han var 10 mån. De flesta av hans anfall kräver ambulanssjukvård då de håller på mellan 20 min till upp emot en timma, trots stesolid. Jag går ständigt omkring och undrar när nästa anfall ska komma. Fick för ett tag sen reda på av en för oss okänd läkare som ringde hem, att hans EEG har blivit betydligt sämre än sist (det gjordes i februari och det nya i maj...) Vi fick göra ett nytt EEG då det som gjordes i februari var så dåligt så de ville kolla upp det igen. Jag går ständigt omkring och oroar mig för när nästa anfall ska komma. Jag vill inte vara en hönsmamma som hela tiden oroar mig för mitt barn, men det är precis vad jag har blivit. Först när det har gått ett tag mellan anfallen kan jag börja slappna av, men så händer det alltid något -antingen att han får ett nytt anfall eller som nu, att hans EEG har blivit sämre... Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera mina känslor. Känner att det inte är någon annan som förstår vad jag går igenom. Han har ju faktiskt varit nära att dö vid ett par av tillfällena, då han helt har slutat andas. Som tur är så har vi varit i ambulansen då så de har hjälpt honom att andas tills vi kom in till sjukhuset, där läkare tog över. Detta har satt sina spår i mig, och jag är livrädd för vad som kan hända när han får sina anfall.
Jag vet att det var länge sen du skrev ditt inlägg... Men det känns äntligen som det finns någon där ute som vet hur det känns att stå bredvid och att ständigt gå omkring och vara orolig.
Hoppas att din sons anfall ger med sig snart! Kramar till dig från Johanna
|