Hej !
Jag är 43 år och har nyligen blivit diagnoserad att jag har epilepsi och att det sitter i högra tinningloben. Mår förstås inte bra och har frågor..har ätit medicinen keppra i en vecka och den har inga trevliga biverkningar. Är sååå trött, ser dubbelt mm mm. Ska börja jobba om 2 veckor. De på mitt jobb vet att jag har fått ep. Jobbar inom tandvården. Piskad av försäkringskassan med förstås men jag skulle vilja börja med deltid först. Jobbar heltid i vanliga fall. Hoppas att Keppra håller anfallen borta...hur gör ni när ni träffar nya människor som inte vet att ni har ep? Berättar ni det? Hur gör man om det börjar nya människor på jobbet...talar man om för dem eller inte. Vill helst inte säga det för folk reagerar konstigt ibland och blir rädda...suck.

Och anfall kan ju se skrämmande ut. Jag har inga kramper men ramlar och får ryckningar i armar och ben. Tuggar ibland. Känner ibland en obehaglig smak i munnen..typ bränt. Ibland hinner jag sätta mig och ibland inte. Jobbigt att inte veta när anfallen ska komma..när och var. Hur gör ni för att leva med denna ovisshet???????
Varma hälsningar till alla här !